17 januar 2006

Kupovanje originalov

Založniki, tako glasbeni, kot filmski in igračarksi (računalniških iger, ne igrač, da ne bo pomote) skoz in skoz in vedno bolj bentijo nad piratsvom. Vedno več dobička, da jim ukradejo. Miljarde in miljarde izgube povzročijo jada, jada, etc, etc. Samo to lahko rečem: NI ČUDNO! Saj moraš biti že res neumen, da greš v tem svetu kupit original.
Kaj je porodilo to nenadno jezo, se sprašujete, dragi bralci inu bralke? I, nakup originalne igre, kaj drugega le. Tako je, pred kratkim sem kupil original Gothic II in njega dodatek Night of the Raven. Poznavalci veste, kaj to je, drugim pa za potek tega ranta niti ni važno vedeti. Igro sem kupil, ker je za moje pojme res work of art, in bogi revni programerčki si zaslužijo tistega stotina, kolikor jim od mojega izvoda najbrž odškrtnejo zamaščeni prašiči založniki. Naj povem, da sem zelo vesel, da je bila igra zaradi starosti močno močno znižana. Če bi zanjo odštel 9 oz 18 jurjev (zaradi dodatka) bi šel lastnonožno v nemčijo poiskat glavnega založnika in mu obe dvd škatli zarinil tja, kamor ne posije sonce.
Bom končno prešel k bistvu. Igra je prispela v dvd škatli. Ok, tega smo se sčasoma že navadili, čeprav se jaz nisem in se nikoli ne bom s tem sprijaznil. DVD škatla je za filme, ker filmi ne potrebujejo navodil za uporabo, predzgodbe, opisa zgodovine itd. Ampak, ponavadi je notri vsaj neka bolj ali manj tanka knjižica z vsaj najnujnejšimi podatki. Jok, tile nemci tudi pri tem šparajo. Odpri readme.txt in si preberi. Ok, potpežljivost že na meji, a še ne prek meje na-blog-rant-pisanja. Ko odprem škatlo mi namreč 2 od 3 cdjev padeta v naročje. Očitno niso niti toliko, da bi si privoščili ono za 3 dvd-cd-je držečo škatlo. Raje so dali dva cdja v papirnate ovitke. One, v kakršnih dobiš cd-je zraven revij. Ne, motim se, oni zraven revij so boljše kvalitete.
V glavnem, od mene za igro v dvd-škatli nobeden več ne dobi niti tolarja. Včasih je bilo še vredno dati 9k+ sit za igro. Zraven ultime IX sem recimo dobil v kartonasti škatli orenk debelo držalo vseh cdjev, 2 priročnika, knjigo z opisom sveta, bitij in predzgodbo, kupček igralnih kart in zemljevid dežele potiskan na kvalitetno blago (blago, ne papir) Aja, da ne pozabim, cdji niso niti barvno potiskani, temveč črnobelo. Da povem drugače, zmuliš si špil, kupiš dvd škatlo (za 3 cdje), kupiš 3 prazne cdje, jih potiskaš s sliko, ovitek škatle si dljaš in sprintaš in imaš isto za približno 500 sit isto, kar imam jaz sedajle na mizi. In potem se čudijo, kako da ljudje nimajo vesti in piratizirajo vsepovprek. Ko ti en trgovec prodaja golfa za 10 miljonov, drugi pa istega za 3, kdo je neumen, ti, ki kupiš cenejšega ali trgovec ki ga prodaja čez ceno. Res je, v tem primeru bi bilo oboje legalno, medtem ko je piratiziranje nelegalno, a človeški um ne deluje tako, realno gledano bi morali založniki piratom konkurirati, očitno se jih z drugimi sredstvi ne znajo znebiti, in z vedno dražjimi proizvodi, v katerih je vedno manj vsebine, jim bodo težko.

1 Komentarji:

At 12:17 pop., Blogger hobit je dejal/a...

Prva simpatična stvar, ki me je danes doletela je tale tvoj rant. Nasplpoh sem ugotovila, da takrat, ko si aktiven dobro pišeš...

 

Objavite komentar

<< Domov